poniedziałek, 21 lutego 2011

Nauczanie i zmysly

Nauczanie będzie bardziej efektywne, jeśli połączymy kilka zmysłów, które odbierają bodźce zewnętrzne. Uczeń o wiele więcej zapamięta, jeśli zobaczy, usłyszy i poczuje, niż jakby miał tylko słuchać...
Wydaje się to być oczywiste, a jednak tak często się o tym zapomina... W polskich szkołach - zdaje się - zjawisko wykorzystywania zmysłów do nauki nieco się upowszechnia, lecz nie we wszystkich szkołach tak jest. Niektóre nadal uczą systemem wykładania. Pamiętać jednak należy, że uczniowie szybko się nudzą jednolitością prowadzonych zajęć. Rutyna niszczy potencjał tych młodych ludzi, zabijając w nich chęć doświadczania czegoś nowego w czasie lekcji (uczniowie będą doświadczać czegoś nowego - owszem - poza murami szkoły).

Poniżej przedstawiam litery alfabetu kojarzone z angielskimi słówkami, zaczynającymi się na daną literę. Jest to najprostszy przykład na to, że łączenie zmysłów w czasie uczenia się nie jest zbyt skomplikowane.


Zobacz też:

źródło: houseoflime.com; na stronie macierzystej można pobrać różnorakie czcionki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz