- WŁAŚCIWA ATMOSFERA
- Odpowiednie urządzenie sali.
- Dobry nastrój nauczyciela i ucznia.
- Afirmowanie, skupianie, ukierunkowanie uwagi.
- Ustalenie oczekiwanych rezultatów i celu: "Co z tego mi się przyda?"
- Wizualizacja celów.
- Traktowanie błędów jako informacji zwrotnej.
- Przygotowanie plansz peryferyjnych.
- WŁAŚCIWY SPOSÓB PREZENTACJI
- Stworzenie ogólnego obrazu danej dziedziny, również dzięki rozmaitym wycieczkom.
- Dostosowanie wykładu do różnych stylów uczenia się i wszystkich rodzajów inteligencji.
- Rysowanie, tworzenie Map Skojarzeń, wizualizacja.
- Aktywne i bierne koncerty muzyczne.
- PRZEMYŚL TO
- Twórcze myślenie.
- Myślenie krytyczne - rozumowanie, analizowanie, refleksja.
- Twórcze rozwiązywanie problemów.
- Zaawansowane techniki zapamiętywania pomagające przechowywać informacje w pamięci długotrwałej.
- Myślenie o myśleniu.
- AKTYWIZACJA DOSTĘPU DO PRZECHOWYWANIA W PAMIĘCI DŁUGOTRWAŁEJ
- Używaj ich i ćwicz.
- Stosuj gry i skecze, prowadź dyskusje i zabawy z uwzględnieniem wszystkich stylów uczenia się i rodzajów inteligencji.
- STOSUJ NOWO NABYTĄ WIEDZĘ
- Stosuj ją poza szkołą.
- Wykonuj to, czego się nauczyłeś.
- Zamień uczniów na nauczycieli.
- Połącz nowe wiadomości z tym, co już wiesz.
POWTARZAJ, OCENIAJ, ŚWIĘTUJ - Zdaję sobie z tego, sprawę, co wiem
- Ocena własna, rówieśników, instruktora.
- Ciągłe powtarzanie.
Źródło: Gordon Dryden, Jeanette Vos; Rewolucja w uczeniu